Monday 1 April 2013

Uke 13 i frokoster / Week 13 in Breakfasts


Jeg er litt sen med å legge ut ukens frokostoppsummering, det er rart at det blir vanskeligere å gjøre enkle ting når jeg har mer tid tilgjengelig. Uansett, her er en kort oversikt, veldig påskeinspirerte ting denne uken såklart!   

I'm a bit slow in posting this week's breakfasts, strange how it becomes harder to do simple things when I have more time on my hands. Anyways, here is a short summery, very Easter inspired of course! 
 
Basket case! Source: www.wpclipart.com
Både påskeeggkurven av lompe og pannekakeharen ble laget til min faste spalte i Foreldre & Barn. Jeg er spesielt fornøyd med "luregulrøttene" av appelsin og grønne druer, hihi.

The Easter egg basket and bunny were both made for my column in the Norwegian parenting magazine Foreldre & Barn. I'm especially pleased with how the "trick carrots" made of orange slices and green grape toppers turned out.

Edvard Munch. Pikene på broen. 1901.
Jeg fortsatte mitt Munch-prosjekt denne uken, med en versjon av "Pikene på broen" laget med ulike oster, paprika, oliven og agurk. 

I continued my Munch project this week, with a version of the "Girls On A Jetty" made with various cheeses, bell pepper, olive and cucumber.

Skjermdump fra godt.no der jeg er bidragsyter fremover!
På søndag ble mitt første bidrag til VGs nye matnettside godt.no lagt opp, nemlig en appelsinløve. Stikk over dit for å se stegene (selv om det egentlig er latterlig enkelt i dette tilfellet). Etter planen skal jeg bidra til siden fremover. Den blir først lansert "ordentlig" i mai, men er nå ute i beta-versjon - mye flotte saker. 

Jeg håper dere alle har fått hvilt skikkelig i påsken og er klar for ny dyst. Ha en vidunderlig uke! 

On Sunday my first contribution to the new food website of Norwegian newspaper VG was published, an orange lion. It's in Norwegian only but feel free to take a look here.

I hope all of you have had the chance to relax during Easter so you're ready for new challenges. Have a good week!

Love,
Ida

2 comments:

  1. Ida I saw you on BBC Breakfast and your arty breakfast creations made me smile so I am going to have a look round your blog now!

    ReplyDelete
  2. hadde vært kult hvis du lagde et Andy Warhol-bilde :)

    ReplyDelete