Sunday 3 March 2013

Ukens frokoster uke 9 / Week 9 in Breakfasts


Nok en uke i 2013 er overstått, og et nytt sett med kreative frokoster er laget.

Another week of 2013 has passed, and a new set of creative breakfasts has been made. 


Jeg har også vært på Norge Rundt denne uken, innslaget kan sees her dersom ønskelig. 

I've also been on Norwegian television this week, the segment can be seen here. From what I've heard it's also supposed to work from abroad. 


Denne uken har jeg laget to eventyrinspirerte frokoster, fordi jeg synes det var så morsomt når jeg først kom i gang med dette temaet. Først laget jeg Rødhette og ulven av jordbær og kiwi, en idé jeg fikk etter å ha sett illustrasjonen over. Selve Rødhette er laget av ett jordbær, med hull skjært ut som ansikt. Prinsessen på erten ble en ganske så grønn frokost, med både sukkerert (selvsagt), salatblad og selleri. Madrassene er laget av gulost og deilig brie. 

This week I made two breakfasts inspired by fairytales, because I thought it was quite funny when I came across this theme. First up was Little Red Riding Hood made by strawberry and kiwi, and idea I got after seeing the illustration above. Little Red herself is one single strawberry, divided in two with a hole in the top as a face. The princess on the pea because a quite green breakfast, with sugar peas (of course), salad leaf and celery. The matresses are made with cheese and delicious brie.

På onsdag la jeg ut bildet av min Instagrambrødskive som jeg laget i fjor en gang til, for å være med å feire at det nå er 100 millioner (!) aktive brukere på Instagram. Stedet betyr mye for meg, som plassen jeg har fått gjenfinne og utvikle min kreative side, samtidig som jeg har kommunisert med flotte folk.

On Wednesday I reposted my Instagram toast from last year, to celebrate the 100 million (!) active users that Instagram now has! This community means a lot to me, as the place where I've been able to reconnect with and develop my creative side immensely, all while communicating with wonderful people. 


I denne ukens reisefrokost gjenskapte jeg det imponerende operahuset i Sydney, av den danske arkitekten Jørn Utzon. Jeg valgte å bruke en brødskive med makadamianøttsmør og Granny Smith-eplebiter, både fordi de minnet meg om bygningen, men også fordi de har lokal betydning. Granny Smith-epler kommer faktisk opprinnelig fra Australia, der de i 1868 ble kultivert av en Maria Ann Smith. Australia er også verdens største produsent av makadamianøtter.

This weeks travel food art recreated the impressive Sydney Opera House, by the Danish architect Jørn Utzon. I chose to use a toast with macadamia nut butter and Granny Smith apple pieces, both because they reminded me of the buidling, but also because they have a special local significance. Granny Smith apples actually originated in Australia in 1868 and was named after Maria Ann Smith, who cultivated the apple from a chance seedling. Australia is also the world's largest producer of macadamia nuts.

Til slutt i uken hadde jeg det litt morsomt med Domo-kun, en kjent japansk figur. Ha en fin uke!

Lastly, I poked a bit of fun at Domo-kun, a well-known Japanese character. Have a great week!

Love,
Ida

4 comments:

  1. Thanks veгy nice blοg!

    Also νiѕit my web blog; http://Bobstechblogs.Blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. So amazing. I would never have the patience to play with my food before I eat it, haha!

    ReplyDelete
  3. Great job, now i m sharing ur work on my blog plz take a look http://allworldbest.blogspot.com/2013/04/amazing-food-artwork-by-ida-skivenes.html

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete